Overslaan naar inhoud

Het Perfecte Partnerschap: 3 Sleutelfactoren bij het Selecteren van een Logistieke Dienstverlener en Werving & Selectiebureau

Terwijl velen van jullie op de terugweg zijn van een inspirerende dag op transport logistic exhibitions in München, wil ik graag met jullie stilstaan bij de belangrijkste criteria bij het selecteren van een logistieke dienstverlener of een werving en selectiebureau. Deze beslissingen hebben namelijk een grote impact op het succes en de groei van je organisatie.

Als expert heb ik het voorrecht gehad om inmidddels jarenlang bij te kunnen dragen aan de jaarlijkse Top 100 Logistiek.nl lijst met Heres Stad en Kees Verweij. Deze lijst is samengesteld op basis van diverse criteria. Criteria die niet alleen relevant zijn bij het kiezen van logistieke dienstverleners, maar ook bij het selecteren van een werving en selectiebureau.

Hieronder wil ik de drie belangrijke criteria toelichten die wat mij betreft absoluut onmisbaar zijn bij het samenstellen van een shortlist voor de keuze van je logistieke dienstverlener of een werving en selectiebureau:

  • Expertise: De partner moet beschikken over diepgaande kennis van de sector en in staat zijn om op maat gemaakte oplossingen te bieden die aansluiten bij jouw specifieke behoeften.

 

  • Betrouwbaarheid: Je moet erop kunnen vertrouwen dat de dienstverlener of het bureau zijn beloften nakomt, tijdige leveringen garandeert en eventuele problemen snel en efficiënt oplost.

 

  • Cultuurmatch: Een goede samenwerking wordt bevorderd wanneer beide partijen dezelfde normen en waarden hanteren en goed kunnen communiceren.

 

Bij het selecteren van een logistieke dienstverlener is het van essentieel belang dat ze beschikken over de voor jou relevante expertise op het gebied van transport, warehousing en supply chain management. Ook moeten ze ervaring hebben met jouw specifieke branche en bekend zijn met relevante regelgeving en certificeringen.

Bij het selecteren van een werving en selectiebureau is het cruciaal dat ze expertise hebben in het identificeren, aantrekken en selecteren van gekwalificeerde kandidaten voor jouw branche. Ze moeten in staat zijn om jouw organisatie en cultuur goed te begrijpen, zodat ze de juiste match kunnen vinden tussen kandidaten en functies.

Dus als je dit artikel leest, wellicht bij een Duits tankstation op je telefoon, wil ik je veel succes en wijsheid wensen in je verdere logistieke en recruitmentinspanningen!